Песни на уроках английского языка

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 02 Мая 2012 в 23:12, статья

Описание

" ПЕСНИ НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА"
На современном этапе, когда личность растущего человека находится в центре всей образовательной и воспитательной деятельности, актуальной становится задача поиска эффективных способов и приёмов обучения. Решение этой задачи возможно лишь при условии воздействия не только на сознание учащихся, но и на проникновение в их эмоциональную сферу.
Одним из наиболее эффективных способов воздействия на чувства и эмоции школьников является музыка, представляющая собой сильнейший психологический побудитель, проникающий в подспудные глубины сознания. Я.А. Коменский писал, что тот, кто не знает музыки, уподобляется человеку, не знающему грамоты. Музыка и пение оказывают неоценимую помощь в изучении английского языка в силу ряда причин

Работа состоит из  1 файл

Песни на уроках английского языка.doc

— 103.50 Кб (Скачать документ)

My head …heavy and my sight … dim2

I … to stop for the night 

There she … in the doorway;

I … the mission3 bell.

And I …thinking to myself :

"This … be Heaven or this.… be Hell"

Then she … up a candle, and she showed me the way

There … voices down the corridor

I … I … them say: 

Welcome to the Hotel California.

Such a lovely place (x2), such a lovely face

Plenty of room in the Hotel California

Any time of year, you can find it here

Her mind is Tiffany-twisted 4; she's got the Mercedes bends.

She got a lot of pretty, pretty boys that she calls friends

How they dance in the courtyard, sweet summer sweat

Some dance to remember, some dance to forget. 

So I … up the Captain:

"Please bring me my wine."

He …, "We haven't had that spirit 5 here since nineteen sixty nine."

And still those voices are calling from far away

Wake you up in the middle of the night

Just to hear them say............. 

Welcome to the Hotel California.

Such a lovely place (x2), such a lovely face

They livin' it up at the Hotel California

What a nice surprise, bring your alibis

Mirrors on the ceiling

The pink champagne on ice.

And she said: "We are all just prisoners here

of our own device6." 

And in the master's chambers7

They … for the feast. 8

They stab it with their steely knives,

But they just can't kill the beast. 

Last thing I remember, I was

Running for the door.

I had to find the passage back

To the place I was before

"Relax," said the night man,

"We are programmed11 to receive

You can check out 12 any time you like,

But you can never leave." 

  — answers in correct order

saw, grew, had, stood, heard, was, could, lit, were, thought, heard, called, said, gathered, 

2. Discuss — what do you think this song is about? 

3. Give examples from the song for the Past Simple.

(When it is used, WHY it is used, etc.) 

4. Hand out levels 1 and 2 of verb sheets. (Ask them which level they prefer). 

Level 1: These are the verbs from the song. Translate them. 

called — ________________

could — ________________

gathered — ________________

grew — ________________

had — ________________

heard — ________________

lit — ________________

said — ________________

saw — ________________

showed — ________________

stood — ________________

thought — ________________

was — ________________

were — ________________

Level 2 

These are the verbs from the song. You have to change them into Past Simple, and translate them into Russian. 

are — ___________ _______________

call — ___________ _______________

can — ___________ _______________

gather — ___________ _______________

grow — ___________ _______________

have — ___________ _______________

hear — ___________ _______________

is — ___________ _______________

light — ___________ _______________

say — ___________ _______________

see — ___________ _______________

show — ___________ _______________

stand — ___________ _______________

think — ___________ _______________

5. Glossary 

1. colita — a desert flower

2. dim — not clear

3. mission — church

4. twisted — not straight

5. spirit — can be an alcoholic drink or a ghost

6. device – will, desire

7. chamber — room

8. feast — a very big meal

9. programmed – to have a plan of actions

10. check out — to pay the bill when you leave a hotel

6. If possible, make up a silly story.

 

7. Next lesson — quiz on the list of verbs.

  

 Методическая разработка для работы над песней “CLEMENTINE”

Песню “ Clementine”  можно использовать для работы на среднем этапе изучения английского языка, при изучении темы”Appearance and Character of a person”.

Использование песни в данном контексте, как  показала практика, способствует обогащению словарного запаса учащихся, совершенствованию  навыков по оперированию грамматическими  конструкциями и стимуляции спонтанного монологического высказывания не только по предложенным ситуациям, но и по вышеуказанной теме.

Работа состоит  из следующих этапов:

· Подготовительный этап, который предполагает ввод слушателей в ситуацию и ознакомление с текстом  песни

· Работа непосредственно  с текстом песни.

Вот они примеры  наиболее распространенных заданий!

Exercise 1.

Write down the missing letters.

 

 

                      

  ____ a cavern, in a canyon

 

  ____cavating for a mine

 

  ____ved a miner thirty-niner

 

  ____d his daughter Clementine

 

 

 Оригинал:

 

 

                      

  In a cavern, in a canyon

 

  Excavating for a mine

 

  Lived a miner thirty-niner

 

  And his daughter Clementine

 

 

Exercise 2.

Write down the missing words.

 

 

                      

  ____ she was and like a fire

 

  and her ____ were number 9

 

  Herring ____ boxes without ____

 

  ____ were for Clementine.

 

 

 Оригинал:

 

 

                      

  Light she was and like a fire

 

  And her shoes were number 9

 

  Herring boxes without topses

 

  Sandals were for Clementine.

 

 

Exercise 3.

Finish the lines.

 

 

                      

  Saw her lips____

 

  Blowing bubbles____

 

  But alas!____

 

  So I lost____

 

 

 Оригинал:

 

 

                      

  Saw her lips above the water

 

  Blowing bubbler mighty fine

 

  But alas! I was no swimmer

 

  So I lost my Clementine.

 

 

  На третьем этапе после обсуждения и выполнения ряда письменных заданий, выполняется серия коммуникативных упражнений, базирующихся на языковом материале песни. Большая часть времени уделяется именно этому виду работы — этапу формирования и совершенствования речевых навыков и умений.

Вот примеры  таких упражнений!

Exercise 1.

Speak about Clementine according to the plan. Use the following words and expressions.

 

 

                                                        

  CLEMENTINE

 

  Place of living

    Appearance

    Family

    Occupation

 

  Cavern

    Light

    Miner

    At 9

 

  Canyon

    Like a fire

   

    Ducklings

 

  Mine

    Shoes 9

   

    To the water

 

 

Exercise 2.

Speak on the following situations.

Situation 1.

Imagine that the end of the song is quite different. Make up your happy end. Use the following word combinations:

To stay alive, to look happy, to forget troubles, to be on friendly terms with smb., to give a helping hand, to rescue, to be a devoted friend, to hope for the best.

Situation 2.

Imagine that you are Clementine’s friend. Answer the questions:

· Why didn’t you help Clementine in trouble?

· Are you a devoted friend?

· Do you always act like this with your friends?

· Can you keep the promise?

· Will Clementine rely on you in future?

 

 

 Использование на начальном этапе изучения английского языка разработки с рифмовкой глагола «to be»

 

Для того чтобы избежать трудности с запоминанием спряжения глагола «to be», я предлагаю выучить рифмовку с личными местоимениями и глаголом на мотив новогодней детской песни “В лесу родилась елочка”:

 

I am

You are

Не is she is (it is – не поется)

We are

You are

They are

 

Я использую  ее всегда при изучении местоимений  и спряжения глагола «to be» (и  даже в 7-8 классах иногда вижу, как  мои ученики шевелят губами, чтобы  вспомнить забытое местоимение  или глагол). Эту же песенку можно  использовать, чтобы закрепить глагол «to have»

I have

You have

Не has she has

We have

You have

They have


Информация о работе Песни на уроках английского языка