Контрольная работа по "Английский язык"

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 03 Февраля 2013 в 12:14, контрольная работа

Описание

1. Напишите транскрипцию следующих слов: match, these, pale, morning, clean, baby, took, shirt.
Ответ: [mæʧ], [ðiːz], [peɪl], ['mɔːnɪŋ], [kliːn], ['beɪbɪ], [tuk], [ʃɜːt].

Работа состоит из  1 файл

Английский 1 вар.docx

— 27.89 Кб (Скачать документ)

Министерство образования  и науки Мурманской области

Государственное автономное образовательное учреждение

среднего специального образования  Мурманской области «Мурманский  педагогический колледж»

 

 

 

 

 

 

Контрольная работа

Вариант №1

по дисциплине  «Английский язык»

студентки 2 курса группы «А»

(заочного отделения) 

Алексеевой Ольги 

 

 

 

Алексеева Ольга Сергеевна

Специальность: 050704

Дошкольное образование

Курс: 2, группа «А»

Форма обучения: заочная

 

 

 

 

 

 

 

Мурманск 2013

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 1

 

1. Напишите транскрипцию следующих слов: match, these, pale, morning, clean, baby, took, shirt.

Ответ: [mæʧ], [ðiːz], [peɪl], ['mɔːnɪŋ], [kliːn], ['beɪbɪ], [tuk], [ʃɜːt].

2. Укажите тип слога, подчеркните известные вам сочетания гласных и согласных букв: snake(откр.тип), weed(закр.тип), six(закр.тип), fork(закр.тип), crack(закр.тип), girl(закр.тип), plate(откр.тип), shine(откр.тип), shop(закр.тип), wrong(закр. тип), ship(закр.тип), storm(закр.тип).

3. Образуйте множественное число существительных: box- boxes, a sheep-sheep, place- places, library-libraries, tooth- teeth, a mouse – mice, a lady – ladies, glasses-glasses, dress- dresses, music- music, wife-wives, day- days, knife- knives, ox- oxen, shelf- shelves, child- children, a bus – buses, city- cities, money-money.

4. Заполните пропуски артиклями:

- This is … egg. (This is the egg)

- … Peter and … Ben are … brothers. (This Peter and the Ben they are brothers)

- These are … our shoes. (These are is our shoes)

- Do you see …Sun? (Do you see the Sun?)

- In … summer we went to … Moscow. (In the summer we went to the Moscow)

5. Заполните пропуски предлогами:

Please, take that pencil … your bag.

Are the students …the classroom?

Please, go … the blackboard.

The pen is … that desk. Take it … the desk .

Open the book … page eight, please.

Please, go … the room.

Please, take that pencil in your bag.

Are the students were the classroom?

Please, go to the blackboard.

The pen is are that desk. Take it from the desk.

Open the book to page eight, please.

Please, go to the room.


6. Переведите следующие предложения:

Какое сегодня число?

Какой язык изучает ваша подруга?

У меня в сумке есть несколько  тетрадей, учебников.

Маша будет ждать мою сестру около почты.

У нее в комнате много красивых картин на стенах.

Отец Олега – механик.

На уроке мы читаем, пишем, говорим  по-английски, выполняем упражнение.

What number today?

What language is studied by your friend?

In my bag there are a few notebooks, textbooks.

 

Masha will wait my sister near mail.

In her room many beautiful pictures are on walls.

 

The father of Oleg is a mechanic. 

On the lesson we read, write, speak English, execute exercises


7. Запишите даты  по-английски:

3 мая,

21 июля,

14 августа,

2 октября,

25 декабря, 

8 ноября,

18 апреля;

the third of May

the twenty-first of July

the fourteenth of August

the second of October

the twenty-fifth of December

the eighth of November

the eighteenth of April


8. Употребите глаголы, стоящие в скобках, в соответствующем лице и числе:

Children (to play) chess in their bedroom yesterday.

When does she (to come) to the class usually?

What language you (to speak) at the English lessons?

Nick (to sit) on the armchair and (to watch) TV tomorrow.

Her sister (not to live) in Moscow.

Who (to stand) on the pavement 2 days ago?

We (not to learn) French at school, we (to learn) English.

Children played chess in their bedroom yesterday.

 

When does she comes to the class usually?

What language do you speak at the English lessons?

Nick will sit on the armchair and watch TV tomorrow.

Her sister does not live in Moscow.

Who stood on the pavement 2 days ago?

We do not teach French at school, we teach English.


9. Переведите предложения на английском языке, используя страдательный залог.

Стих написан Лермонтовым.

Стул сделан из серебра.

Фильм показан вчера

Телеграмму получат завтра.

Меня попросили сделать домашнее задание вчера.

Verse written by Lermontov.

The chair is made of silver.

The film has been shown yesterday

The telegram will receive tomorrow.

Me was asked to do homework yesterday.


10. Вставьте модальные глаголы: may, can, must.

    1. Can you play tennis?
    2. May I take your book?
    3. Tomorrow he must get up at 7.
    4. Can I go out?
    5. Tom may be there at 6 o’clock.

11. Заполните пропуски предлогами.

… Sunday we visit museums.

I went … London … air (plane).

She likes to travel … foot.

… 3 o’clock we must be … home.

We study … school.

On Sunday we visit museums.

I went in London on the air (plane).

She likes to travel on foot.

At 3 o’clock we must be the home.

We study at school.


12. Задайте все типы вопросов к предложению:

In Summer we went to the Black Sea.

Вопросы к предложению:

You in the summer we went to the Black Sea?

Where did you go in summer?

When you went to the black sea?

You in the summer we went to the Black or the Red sea?

At sea you do like it?

You in the summer we went to the Black Sea, isn't it?

In the summer you have not traveled to the Black Sea?

You went to the Black Sea is not in summer?

13. Заполните пропуски местоимениями.

I have a son. His name is Ben.

I have parents. She are workers.

This is my book and is your book.

I have cousins. They live in the country.

I like to read. Reading is may hobby.

14. Ответьте на вопросы:

Where do you live?

When do you usually get up?

How many months are there in the year?

What season is it now?

What are you doing now?

When do you have your English Lessons?

Are you speaking now?

I live in Murmansk.

I usually get up at 6 in the morning.

In year 12 months.

Now the winter.

Now I am doing a test in the English language.

We have the lessons of the English language at the session.

Yes, of course.


15. Прочитай и переведи.

Robin Hood

 

Robin Hood is a legendary hero of England. He lived in the twelfth century. This legend said Robin Hood lived in Sherwood Forest with his merry men.

Robin Hood and his merry men took money from the rich and gave it to poor. There are many stories about them.

One day  Robin Hood was walking through the forest with his men when he saw a young man. The young man was wearing a very fine red coat and singing merrily. The next morning Robin Hood saw the same young man without his fine coat. The young man was looking very sad. Robin Hood sent Little John to bring the young man. When the young man came to Robin Hood the latter asked him, “What is your name?” The young man answered that his name was Allan-a-Dale. Then Robin Hood asked:

“Have you any money?” Allan-a-Dale answered, “I have only five shillings and a ring that I have kept for seven years. I wanted to marry a nice young girl. Yesterday I went to merry her, but her father is against it. He wants to marry her to a rich old man. Now I am unhappy. “Robin Hood asked the young man:

“What will you give me and my merry men if we help you to get your girl back again?” Allan-a-Dale had neither money nor gold, but he promised to be Robin Hood’s true servant. So Robin Hood decided to help Allan-a-Dale and they all went to the town where the girl lived. When they came to the town they saw the girl Allan loved. She was going into the church with the rich old man. Robin Hood and his men went into the church and asked the priest to marry the girl to Allan-a-Dale.

When the priest refused, Robin Hood pulled off the priest’s coat and put it on Little John. So Little John married the young people and they returned together to the merry Greenwood.

 

Робин Гуд

 

Робин Гуд  -легендарный герой Англии. Он жил в двенадцатом веке. Легенда говорит о том, что  Робин Гуд жил в Шервудском Лесу с его  верными людьми.

Робин Гуд и его верные люди забирали деньги у богатых и отдавали их бедным. Есть много историй о них.

Однажды Робин Гуд шел через лес со своими людьми, когда он увидел, молодого человека. Молодой человек был одет в очень тонкой Красной куртке, и весело пел. На следующее утро Робин Гуд увидел того же молодого человека без его тонкой куртки. Молодой человек выглядел очень печальным. Робин Гуд послал Маленького Джона, чтобы привести молодого человека. Когда молодой человек подошел к Робин Гуду, тот спросил его : «как имя твое?» Молодой человек ответил, что его зовут Аллан-а-Дейл. Затем Робин Гуд спросил: «Деньги у вас есть?» Аллан-а-Дейл ответил : «у меня есть всего пять шиллингов и кольцо, которое я хранил семь лет. Я хотел жениться на красивой молодой девушке. Вчера я пошел к ней жениться, но ее отец против этого. Он хочет чтобы она вышла замуж за богатого старика. Теперь я несчастен». Робин Гуд спросил молодого человека: «Что вы дадите мне, и моим людям, если мы поможем вам вернуть вашу девушку обратно?» У Аллан-а-Дейла не было ни денег, ни золота, но он обещал быть  Робин Гуду, истинным слугой. Поэтому Робин Гуд решил помочь Аллан-а-Дейлу, и все они пошли в город, где жила девушка. Когда они пришли в город, они увидели девушка, любит Аллана. Она пошла в церковь с богачом. Робин Гуд и его люди вошли в церковь и попросили священника, чтобы девушка вышла замуж за  Аллан-а-Дейла.

Когда священник отказался, Робин  Гуд снял со священника пальто и одел его на Маленького Джона. Так Маленький Джон поженил молодых людей, и они вернулись вместе в счастливый зеленый лес.

 

 

 

 


Информация о работе Контрольная работа по "Английский язык"